سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا هر نهال گردو برای کاشت مناسب است؟

آیا هر نهال گردو برای کاشت مناسب است؟

ممکن است یک سوال خیلی مهم و بزرگی در ذهن باغداران بوجود بیاید که چه نهال گردو برای کاشت بهتر است.خب این سوال را بخواهیم حل کنیم باید به انتخاب نهال گردو مناسب برسیم.نهال گردویی برای کاشت پیشنهاد می شود که بازدهی خوبی داشته باشد و به موقع محصول بدهد دیر گل بودن هر نهال گردو باعث می شود آن رقم بسیار زودتر به بار بنشیند چرا که از سرما مصون می ماند خب سرما نیمی از محصول را ممکن است از بین ببرد و یا عملکرد آن را کاهش دهد.

هر نهال گردو را باید متناسب با منطقه خود انتخاب نمایید اگر نهالی گرمسیر را برای منطقه ای سرد انتخاب کنید حتما با کاهش عملکرد رو به رو خواهید شد.پس انتخاب درست نهال گردو برای منطقه بسیار پراهمیت است.

انتخاب نهال گردو مناسب

حالا می رسیم به بررسی برخی نهال گردو ها برای رشد.مثلا نهال گردو چندلر پیوندی یکی از بهترین رقم گردوها برای کاشت می باشد که در سرما مناسب است اگر در منطقه ای تا فاصله ی 1400 متر از سطح دریا هستید می تواند انتخاب مناسبی باشد.

تا دمای 38 درجه آسیب جدی را نمیبینید و می توانید این رقم را بکارید.بسیار دیگر از نهال گردو ها برای کاشت وجود دارد که می توان روی آن حساب کرد.نهال گردو خوشه ای و اسرائیلی را برای کاشت انتخاب کنید این دو نیز مقاومت خوبی دارند.گردو بدلیل اهمیت فراوانی که برای کاشت دارد بسیار مورد کاشت در شهر ها و مناطق قرار میگیرد و فروش بی نظیری دارد.

گردو در تنظیم فشارخون و سوخت و ساز و انرژی بدن عالی است.اگر روزانه تنها 3تا5 عدد گردو را در برنامه غذایی خود قرار دهید شاهد بهبود عملکرد بدن خود و انرژی خواهید بود.

داشتن باغ گردو بسیار مناسب است و یک کارآفرینی بی نظیر محسوب می شود چرا که اگر بتوانید در یک هکتار باغ خود نهال گردو بکارید و رسیدگی های لازم اعم از آبیاری کوددادن و هرس کردن را بکار بگیریدحتما برداشت و فروش محصول شما را خوشحال می کند.

کاشت نهال گردو اصلا سخت نیست و می توانید با مطالعه و کمک از افراد این کار را انجام دهید.سعی کنید از خاک مناسبی برای کاشت استفاده کنید و از طرفی حداقل 1.5 متر عمق کاشت را در نظر بگیرید تا به ریشه درخت گردو آسیبی وارد نکند.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,نهال گردو در کرج,نهال گردو چندلر