سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلیل عدم باردهی نهال گردو

چرا نهال گردو بار نمیدهد؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که وجود دارد این است که باغداران می پرسند چرا نهال گردو ما بار نمیدهد و یا میزان باردهی آنها کم است .برای پاسخ به چنین سوالی باید یکسری از نکات بسیار مهمی را در نظر گرفت تا بتوان از عدم باردهی نهال جلوگیری کرد.

آبیاری نامناسب نهال گردو

آبیاری برای نهال گردو بسیار مهم است اگر آبیاری نامناسب و یا بصورت نامنظم باشد و یا درختان و نهال ها بقدر کافی آبیاری نشوند درخت گردو بار خوبی را به همراه نخواهند داشت و در نهایت حتی می توانند خشک شوند.بایستی نهال گردو قبل از کاشت بخوبی آبیاری شود و بعد از کاشت نیز بخوبی آنها را در فصل تابستان و زمستان آبیاری کنید.بعد از خرید نهال گردو باید رسیدگی های نهال گردو توجه لازم را داشته باشید.

کوددهی نهال گردو

کوددهی برای هر نهال گردو بسیار اهمیت دارد.همیشه به تمامی باغداران و کشاورزان توصیه می شود که خاک و نهال را بخوبی بررسی کنند و در صورت کمبود مواد مغذی از طریق کود آنها را به خاک اضافه نمایند.حالا اگر درخت با کمبود یکسری مواد رو به رو باشد در نهایت می تواند کاهش باردهی را به همراه داشته باشد.داشتن برخی مواد ریزمغذی - پتاسیم - کلسیم - فسفر برای خاک لازم است.

سرما و گرما در نهال گردو

در برخی از مناطق بدلیل سرمای زیادی و قرار گرفتن درخت گردو در شرایط اقلیمی نامناسب ممکن است در نهایت عدم باردهی را بوجود بیاورد در برخی از مناطق بارش تگرک در برخی سال ها می تواند به درختان آسیبی جدی وارد کند و محصولات را از بین ببرد.

یکسری از مراقبت ها برای نهال گردو لازم و ضروری می باشد که هرگز نباید آنها را فراموش کرد چرا که در نهایت می تواند موجب از بین رفتن نهال گردو و کاهش میزان باردهی شود.