سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرم خراط درختان گردو

کرم خراط درختان گردو

کرم خراط  از آفات بسیار آسیب رسان بر درختان گردو می باشد که می تواند تنه درخت را سوراخ کرده و وارد شده و تمام درخت را فرا بگیرد اگر بگوییم یکی از بدترین بیماری های درختان گردو است اغراق نکرده ایم چون این بیمار یمنجر به مرگ درخت گردو شده و آنرا نابود می کند.

این آفت شبیه به کرم می باشد و سپس تبدیل به پروانه شده و بال دارد بسیار بزرگ است.این بیماری و آفت آرام آرام باعث ریزش میوه های درخت گردو می شود.آنها در زمستان برای زندگی در داخل درخت گردو رفته و در آنجا زندگی می کنند و وقتی به گرما رسید تخمگذاری خود را آغاز می کنند.روی بدن آنها خالهای قهوه ای می باشد.

یکی از زندگی های کرم خراط شفیره گیری می باشد این شفیره به این شکل است که بدون تغذیه می ماند تا به یک پروانه تبدیل شود حالا این اتفاق که از کرم به پروانه تبدیل شود از خرداد تا شهریور ادامه پیدا می کند.

میزان سرما می تواند در از بین رفتن این بیماری بسیار تاثیرگذار باسد یعنی این موجودات در گرما بیشتر رشد می کنند و در سرمای طولانی و زیاد می توانند از بین بروند.این کرم خراط درختان گردو در سرمای زیادی چربی بدن آنها کم شده و به ندرت می توانند زنده بمانند.پس سرما می تواند ا بین برند آنها باشد.به هرس کردن و آبیاری و تقویت درختان

گردو بسیار اهمیت دهید.مورچه ها و پرندگان می توانند این آ،ات را بخورند و در از بین رفتن آنها موثر باشند.اگر بتوان این آفات را از تنه از بین برد می توان میزان خسارات وارد را بشدت کم کند.کودها را با مواد شیمیایی قوی تقویت کنید.از تله فرمونی استفاده کنید.

باید روش درستی از کشت را انجام داد و درختان را بدرستی مورد کاشت قرار داد.آنها می توانند در تنه درختان گردو بمانند و به آرامی درخت گردو را از بین ببرد.

نهال گردو

انواع نهال

کرم خراط درختان گردو

نهال گردو چندلر

نهال گردو در کرج

خرید نهال گردو

نهال گردو در کرج