سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نهال گردو

نهال گردو

برای داشتن درخت گردو سالم باید از ابتدا نهال گردو خوبی را انتخاب کرد.نهال گردو مرغوب پایه ای برا تشکیل درخت گردو مناسب است.اگر از همان ابتدای کار نهال گردویی را بکارید که بیمار باشد یا با منطقه ی شما از نظر اقلیمی سازگاری نداشته باشد باید از داشتن درخت گردویی خوب که بار خوبی میدهد خداحافظی کرد.

هر نهال گردو با یک هوایی سازگاری دارد اما خبر خوش این است که ایران دارای هوایی مدیترانه ای و خوب است پس برای کاشت نهال گردو اقدام کنید.

موارد مهم در نهال گردو

کوددهی

کوددادن مرغوب به رشد و باردهی درخت گردو کمک می کند سعی کنید از کود حیوانی خوب استفاده کنید باید برای درخت خود ارزش قائل شوید تا شاهد بار و کیفیت خوبی شوید.

سمپاشی و محافظت از درختان

هر نهال گردو با کرم و شته از بین می رود و یا اگر نابود نشود باردهی خوبی را نخواهد داشت.برای جلوگیری از آفت ها باید درخت گردو خود را سمپاشی کنید از طرفی با نرده هایی فلزی از ورود حیوانات به نهال گردو خودداری شود.

نهال گردو با حمله ی سنجاب ها و کلاغ ها ا بین می رود حتما از مترسک برای دور کردن آنها استفاده کنید.

نهال گردو در شرایط خیلی سرد نمی تواند دوام بیاورد گردویی خوب و بی نظیر است که دارای بار خوب همراه با کیفیت عالی باشد.هسته آن بخوبی و راحتی از پوسته جدا شود.باید نهال گردو موقع برداشت باید ترک بخورد و بر زمین بیفتد وقتی آن را باز می کنید باید مغز آن رسیده باشد.

نهال گردو را در هنگام برداشت در جایی که هوا خنک است و رد و بدل دارد و خشک است قرار دهید.نهال گردو نباید چروکیده باشد.اگر نهال گردو به خوبی تحت مراقبت و رسیدگی قرار نگیرد ممکن است زرد شود و از بین برود.

ارتفاع از دریا:1400 متر

نوع خاک:لومی و حاصلخیز

آبیاری:به ازای هر هکتار 700 به بالا

میزان سرما:700 تا 1200 ساعت

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,نهال گردو در کرج