سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آفات و بیماری نهال گردو

آفات و بیماری نهال گردو

گردو بدلیل ارزش غذایی بالایی که دارد بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است هر گردو برای تامین انرژی استفاده می شود وقتی گردو را مصرف کنید می توانید تا 300 دقیقه پیاده روی کنید و به سوخت و ساز و دستگاه گوارش بسیار کمک می کند.از همان ابتدا که سرمایه ی خود را برای تشکیل یک درخت گردو بکار می گیرید و تمام تلاشتان را می بندید تا نهال گردو به خوبی رشد کند و به میوه دهی مناسبی برسد.

حالا ممکن است از انتخاب نهال گردو گرفته تا انتخاب محیط کاشت و آبیاری و کود و گرده افشانی و غیره تمام تلاش خود را بکار گرفته اید اما در زمینه آفت ها به هر دلیلی کوتاهی کرده اید این امر موجب از بین رفتن درخت گردو و محصول می شود.آفت وقتی به جان درخت می افتد می تواند تمام محصولات آن را از بین ببرد.

نهال گردو برای رشد کافی نیازمند در امان ماندن از هر بیماری و آفت است.مثلا ممکن است کرم ها و یا سنجاب ها به درخت حمله کنند و میوه نهال گردو شما را از بین ببرند.ا این رو باید درخت را از هر حمله ای حفظ کنید برای حل مشکل سنجاب ها می توانید یک پلاستیک را به تنه درخت وصل کنید تا سنجاب ها  از بالا رفتن درخت جلوگیری شود.

حالا برای جلوگیری از حمله کلاغ ها به میوه درختان گردو می توانید تعدادی بطری فلزی آویزان کنید که با ایجاد صدا از وردو آنها به درخت جلوگیری شود با این صدا آنها می ترسند.

آفت در درختان گردو می تواند درخت را بکشد باید هنگام برخورد با آفت نوع آن را تشخیص داده و سریع ا روشی درست مثل سمپاشی و غیره استفاده کنید.برخی نهال گردو ها در برابر آفت و بیماری ها مقاوم و پایدار هستند و برخی ضعیف ترند.

چند نمونه از آفات درخت گردو

باکتریوز

این باکتری یک نوع بیماری و آفات درخت بشمار می رود این بیماری به برگ درختان گردو و جوانه ها برخورد کرده.که بصورت لکه های بسیار بزرگی رو برگ های نهال گردو ظاهر می شودو حتی روی میوه نیز لکه تیره ایجاد می کند که این از ارزش گردو می کاهد.برای پیشگیری از این نوع بیماری بهتر است آن قسمت آسیب دیده را ببرید تا وقتی به قسمت سالم برسید.

لیکوز

این بیماری بر روی میوه و برگ ها لکه های کوچکی را تولید می کنند که حدودا رنگی قهوه ای است راه پیشگیری آن دفن آن برگ ها از باغ و یا استفاده از topsin 500 می باشد.

قارچ ها

یکی از بیماری های اساسی در درختان گردو از بین رفتن ریشه توسط قارچ ها است.که در برگ ها علائم خود را نشان میدهد و متاسفانه درمانی وجود ندارد و بهتر است موقع آبیاری بسیار دقت کنید تا آب به تنه برخورد نکند.

نهال گردو,انواع نهال گردو,خرید نهال گردو,نهال گردو چندلر,قیمت نهال گردو